ITSG Pisa 2024: Trade, GVC and innovation dynamics – May 9-10, 2024

The next meeting of the ITSG – Italian Trade Study Group will be organized by the Department of Political Science, the Research Lab Global Innovation Dynamics (GLINNOD, University of Pisa) and by the Manlio Masi Foundation. Submissions are invited on all topics in international trade and production. Papers exploring how international trade and innovation processes interact are particularly welcome.

• Topics of special interest include:
  • The digitalization process in a global economy
  • Green and digital: the twin transition in a global context
  • Globalization, employment, automation
  • International migration and innovation
  • FDIs and the development and diffusion of new technologies
  • Participation in GVC and their impact on productivity and development
  • Intellectual property rights and trade

Scientific Committee

Andrea Coveri (Università di Urbino), Claudio Cozza (Università di Napoli “Parthenope”), Claudio Fassio (Università di Pisa), Giulia Felice (Politecnico di Milano), Chiara Franco (Università di Pisa), Giorgia Giovannetti (Università di Firenze), Daniela Maggioni (Università Cattolica di Milano), Daniele Moschella (Scuola Superiore Sant’Anna), Francesco Serti (IMT, Lucca), Lucia Tajoli (Politecnico di Milano).

Local Organising Committee

Claudio Fassio (University of Pisa), Chiara Franco (University of Pisa), Daniele Moschella (Scuola Superiore Sant’Anna), Francesco Suppressa (University of Pisa), Guillermo L. Andrés-Alpízar (University of Pisa).

Logistic information about the meeting will be posted on this website and on fondazionemasi.it

Attachments

Call for Papers